WHY DO PEOPLE MIGRATE? ZASTO SE LJUDI SELE I IMIGRIRAJU?

While I've been painting (see icon in the post below) my mind wanders from time to time and today this was on my mind. I have been longing for a home and sense of belonging in one place for a while but that is just got more predominant living in Denmark due to the very low percentage of immigrants.

WHY DO PEOPLE MIGRATE?

People migrate for many different reasons. These reasons can be classified as either Economic, Social, Political or Environmental. Here are main ones: Better employment opportunities, Higher salaries and additional wealth, Better Educational opportunities, Safety, lower crime, Political stability.

But after all is it worth it? Is that step supposed to make us stronger or more like a coward? I lived in Australia for 7 years and never felt uncomfortable about where I come from. I was asked at an interview in Denmark "Is it hard being Serbian in Denmark?" I sad " Yes,.... in Australia I would have had better chances of getting a job 'cos everyone knows we are hard workers".

I found this quote form the www.migrationsociety.com/ and here is what they are saying for Australia: Australia offers
new immigrants a welcome sense of belonging. The coming together of like-minded immigrants who share in the creation of a community, and of a country. Unity, Acceptance, Comfort and Respect for the past, living in the present, anticipating the future. Australia is a wonderful country that balances health, education and wealth in equal measure. Where you can enjoy exceptional amenities and an unparalleled "Quality of Life"

I have to say it's all true. I now realize how good it was, and how nice people can be.
So, yes I believe I made a mistake coming to live here, and I am debating wheather was I brave or a
coward to do this. Would I ever find a home of my own or place of belonging? To all of you living abroad, you know how I feel.

Dok ovih dana slikam (pogledaj zadnji clanak) misli mi odleprsaju sa vremena na vreme. Vec duze vreme ceznem za svojim domom i mesto gde bih se osecala kao kod kuce, ali ovo me je spopalo otkad sam u Danskoj zbog malog broja imigranata.

ZASTO SE LJUDI SELE I MIGRIRAJU?

Ljudi se sele zbog vise razloga a najcesci su: bolja mogucnosti zaposljavanja, vece plate i bonusi, bolje obrazovanje, bezbednost i niski kriminal, politicka stabilnost.

Ali posle svega da li se to isplati, da li nas ovaj korak napravi snaznijim ili vise kao kukavice? Zivela sam u Australiji 7 godina i nikad se nisam osetila neprijatno zbog mog porekla. Na razgovoru za posao ovde u Danskoj pitali su me: "Da li tesko biti Srbin u Danskoj?" moj odgovor: " Da jer u Australijij ja sam imala vecu sansu dobiti posao jer tamo znaju da smo mi jako dobri radnici"!

Ovo je clanak koji sam na nasla o Australiji na www.migrationsociety.com/ Australija nudi novim imigrantima dobrodosli osecaj pripadnosti. Dolazak istomisljenika imigranata koji zive u slozi i zajednici. Ujedinjenost, prihvatljivost, udobnost i postovanje za proslost, zivot u sadasnjosti, i ocekujuci buducnost. Australiaj je predivna zemlja koja ima balansa u zdrastvu, obrazovanju, i mere podjednakog bogatsva. Gde mozete uzivati izuzetne sadrzaje i neusporediv "Kvalitet zivota".

Ja vam iz iskustva mogu rece da je to tacno! Ja znam da sam napravila gresku dolaskom u Dansku, ali sam debitujem da li sam ja to bila hrabra ili sam bila kukavica? Da li cu ikad naci mesto i dom? Za sve vas koji zivite van domovine, znate kako se osecam.

12 comments:

Savko Pećić Pesa said...

ДОБРО ЈЕ КАД ЉУДИ СЕ СЕЛЕ СВОЈОМ ВОЉОМ, АЛИ АКО ТО МОРАЈУ НА ПРИСЛНИ НАЧИН, ТО ЈЕ ТРАГЕДИЈА.
Лијп прилог Мирјана.Поздрав Савко.

emo_serpica said...

Mirjana, razumem te i znam kako se osecas, iako zivim u domovini. Ovo je jedan setan, melanholican post pun preispitivanja i pitanja, koje cesto svi mi sebi postavljamo, bez obzira gde smo. Osecaj nepripadanja je, ipak, samo kod onih sto su napustili svoje domove. Ne bih da deluje napadno ili nametljivo, ali uz tebe sam. Izbor evropske zemlje za domovinu je razumljiv, zbog osecaja blizine ali...nije sve u kilometrima. Ne bih da duzim, ova kucica sputava reci i emocije, ali se nadam susretu na leto: u nekom od NASIH mesta. Iskreni pozdrav!

Nomad said...

Tacno Savko tragedija nije lep nacin za selidbu, saosecam se sa svima koji su na to prinudjeni.

Pozdrav,

Mira

Nomad said...

Emo-serpica, havla na divnim recima. Ja se takodje nadam da cemo se ovog leta videti negde izmedju Bg i Arandjelovca ;)

Puno pozdrava,

Mira

Вера said...

Stvarno divan post,ne mogu da zamislim kako se osecas.
Odusevila si me sa tvojim odgovorom za zaposlenje u Danskoj.Vesta si,nema sta.
btw na blogu Astal te ceka nagrada za kreativnost,uzmi je ako hoces,zasluzeno!!!

Nomad said...

Draga Vera,

Hvala na komentaru i na nagradi, ne znam tacno kako da uzmem nagradu ali hvala u svakom slucaju.

Тања said...

hvala na poseti i lepim recima, Mirjana, lepo je sto smo se upoznali! :-))

Миррослав Б Душанић said...

Присилна миграција (политичко прогонство, ратна збивања) је најболнија - човјек се нигдје не осјећа код куће, а и нигдје није добродошао...

Nomad said...

Slazem se sa tobom Miro, ali ovde sam se najvise osecala kao da nisam pozeljna. Pa sad jedino da odem odavde ili da ih sve takve ignorisem.

Hvala na citanju i komentaru :)

Sajkaca said...

This post speaks directly to my heart! As a migrant you feel always on the border between selling your soul (being coward,blend with the locals) and staying true to yourself (ignore the racism and prejudices). The daily struggle.....
I wish you the strength to keep going on!
Francesca

Nomad said...

Draga Franceska,

Thank you so much on the wonderful words. We have to be strong!!

Sajkaca said...

Poseti moj blog
http://sajkaca.blogspot.com
Ceka te nagradica! Pozdrav!

 

Flickr Photostream

Meet The Author